Трудове навчання 9 клас

            https://meet.google.com/yjy-omru-vvx                           
 ЗВОРОТНІЙ ЗВ'ЯЗОК :  
                           ВАЙБЕР 0963356714
                          електронна почта  llebid75@gmail.com


02.06.2022.

Вітаю.

 Тема уроку :  Види одягу та його вибір


Ознайомтесь з матеріалом до теми :

https://uahistory.co/pidruchniki/pelagaichenko-labor-training-service-types-of-work-9-class-2017/15.php

 Завдання : виконати  лабраторно-практичну роботу  у зошиті.

Бажаю успіхів. До побачення.


25.05.2022

Вітаю.

Вивчаємо нову тему. "МІЙ ВЛАСНИЙ СТИЛЬ"

Тема уроку : "Стилі в одязі. Врахування особливостей фігури для вибору власного стилю"

Ознайомтеся з матеріалом :

https://uahistory.co/pidruchniki/pelagaichenko-labor-training-service-types-of-work-9-class-2017/14.php


  У зошита  дати відповіді на питання :

  • 1. Які стилі сучасного одягу можна виділити?
  • 2. За якими ознаками можна відрізнити одяг різних стилів?
  • 3. Назви основні типи фігури.
  • 4. Як правильно дібрати одяг до кожного типу фігури?
  • 5. Що ти знаєш про професію стиліста?

Дослідіть одне з питань і підготуйте доповідь.

«Історія стилів одягу ХІХ-ХХ століть».

«Еволюція класичного стилю одягу та його сучасне втілення».

«Як одягалися наші батьки?» (Опитування).

«Розмаїття сучасних стилів: основні напрямки та тенденції».

«Спортивний стиль одягу і його роль у розвитку сучасної моди

      

 Бажаю успіхів. Допобачення.


19.05.2022.

Добрий день.

Тема уроку : Презентація самооцінка та оцінювання виробу. Захист проєкту.

За результатами виконаної роботи  створити презентацію (електрониий або письмовий варіант)

Орієнтовний план захисту проекту.

 1.Мета проекту: а) аргументування вибору теми; б) собівартість виробу; в) Обґрунтування потреби. 

2. Розв’язувані задачі. 

-конструктивні: а) відповідність конструкції призначенню виробу; б) міцність і надійність виробу; в) вибір конструкційних матеріалів; г).організація робочого місця; - технологічні: а) виконання практичної частини проекту за вибраною технологією та послідовністю; б) самоконтроль діяльності, дотримання безпеки та культури праці, технологічної дисципліни;     -естетичні: а)оригінальність форми; б)декоративність; в)кольорове рішення;

3.Економічна доцільність виготовлення виробу.

4.Коротка історична довідка з теми проекту. 

5.Використана література.

 6.Якість оформлення пояснювальної записки 

7.Висновки. Власна оцінка роботи над проектом 

Бажаю успіхів 

До побачення.


12.05.2022

Вітаю.

 Тема уроку : Остаточна обробка та оздоблення обраного об’єкта проектування. Розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів

 Ознайомившись з  способами  оздоблення  виробів та створивши власну композицію для свого виробу   виконайте   оздоблення  власного виробу.

Працюючи, не забуваємо виконання правил техніки безпеки.


Виконавши практичне завдання , зробіть  розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів

за зразком :

Найменування

Одиниця виміру

Норма витрати

Ціна за одиницю матеріалу, грн

Су-ма, грн

Сірники (блок)

шт

4

3,00

12,00

Пінцет

шт

1

6,00

6,00

Прес

шт

1

0,25

0,25

Разом

18,25

Витрати на працю

 20,00

Собівартість з урахуванням праці

38,25

 Бажаю успіхів.

До побачення.

05.05.2022

Вітаю.

Тема уроку.  Комбінування композиції для оздоблення виробу. Характерні ознаки технології оздоблення виробів поширених в регіоні проживання.

Характеристика матеріалів для оздоблення виробу. Оздоблення обраного об’єкта проектування.

 Задайте, що таке оздоблення  а що  опорядження. Чим вони відрізняються?

оздоблення є завершальним етапом опорядження виробу, надання йому готового вигляду.

Яка мета оздоблення?

оздоблення використовують для надання виробу додаткових естетичних характеристик.

опорядження має на меті більше захист, ніж надання естетичності виробу, а під час декоративного оздоблення надається перевага поліпшенню естетичних якостей виробу.

при виготовленні виробу необхідно заздалегідь визначитися з конструкційним матеріалом та способом його оздоблення, для цього і робиться проектування виробу.

Також бажано звернути увагу на співвідношення текстури та величини елементів оздоблення. Тут усе просто: що більш яскраво виражена та дрібна текстура, то більші елементи оздоблення мають бути, самого ж оздоблення має бути небагато. Великі елементи не губляться серед розмаїття текстурних елементів, а, навпаки, виділяються. Невелика кількість оздоблення дає можливість поєднати природний малюнок волокон та мистецтво.




 Приклади добору інструментів та матеріалів для оздоблення виробів


Завдання :  у зошиті створити композицію оздоблення виробу

Бажаю успіху . До  побачення


28.04.02022.

Добрий день.

Сьогодні  ми завершуємо виконання  основної частини  обраного виробу.

Тема уроку   : Процес виготовлення обраного  об`кта проєктування..Самоконтроль якості виконання технологічних операцій.

Під час роботи дотримуємося правил техніки безпеки  та технології  виготовлення виробу.

Ознайомтесь  з відеоматеріалом, який  вам допоможе у роботі над виробом

https://www.youtube.com/watch?v=2L-OSeBO3c0

https://www.youtube.com/watch?v=Hyez_Vk2ih8&list=TLPQMjcwNDIwMjLXUYvVhEZ7gA&index=2

Не забуваємо про фото   для оздоблення портфоліо.

Також чекаю фотозвіт цього урокую

Бажаю успіху.



21.04.2022

Вітаю.

Продовжуємо роботу над виробом

Тема уроку  : Процес виготовлення обраного  об`кта проєктування..Самоконтроль якості виконання технологічних операцій.

Під час роботи дотримуємося правил техніки безпеки :

http://xn--80aimveh.pp.ua/svoyimi-rukami/6749-tehnka-bezpeki-pri-vyazann-gachkom-mozhe-buti-vi-cogo-ne-znali.html

та  технології  виготовлення виробу.

Ознайомтеся з відео, яке допоможе вам у роботі

https://www.youtube.com/watch?v=5EsaWW5Ir68

https://www.youtube.com/watch?v=ofXaC6yiQ84

Робимо фото виконаної роботи.

Чекаю фотозвіт.

Бажаю успіхів.



14.04.2022р

Вітаю

Тема уроку  : Процес виготовлення обраного  об`кта проєктування..Самоконтроль якості виконання технологічних операцій.

Під час роботи дотримуємося правил техніки безпеки

та  технології  виготовлення виробу.

Під час роботи   робите фото, які потрібні у підготовці портфоліо.

Бажаю успіхів.

Чекаю фотозвіт. 

До побачення.


07.04.2022

Добрий день.

Тема уроку  : Процес виготовлення обраного  об`кта проєктування..Самоконтроль якості виконання технологічних операцій.

Під час роботи дотримуємося правил техніки безпеки

Перегляньте відео :

https://www.youtube.com/watch?v=0dgy4j7C3qQ

 це вам допоможе у роботі.

Підчас роботи  незабувайте робити фото, які потрібні у підготовці портфоліо.

Бажаю успіхів. 

До побачення.



31.03.2022

Добрий день.

Тема уроку  : Процес виготовлення обраного  обёкта проєктування..Самоконтроль якості виконання технологічних операцій.

 Нагадую правила  техніки безпеки при роботі з гачком

  • 1)    Під час в'язання сидіти прямо, не напружуючись і не сутулячись; спиною опиратися па спинку стільця.
    2)    В'язання тримати на відстані 30...35 см.. від очей.
    3)    Забезпечити достатнє освітлення робочого місця; світло має падати зліва, згори і трішечки ззаду.
    4)    Гачком працювати обережно, не розмахувати ним у повітрі і не підносити близько до обличчя.
    5)    Лікті під час роботи тримати опущеними.
    6)    Клубок ниток розмістити внизу у кошику чи коробці так, щоб нитка легко розмотувалася з клубка.
    7)    Після закінчення роботи гачок заховати у шкатулку.

    Робоче місце:
    Стілець або крісло мають бути з твердим або напівм'яким сидінням і прямою спинкою. Бажано, аби світло падало на руки зліва, зверху і ледве ззаду.
    Сидіти при в'язанні треба так: нижній край лопаток упирається в спинку стільця, а поперек ледве відходить від неї. Ноги ставляться на підлогу, по можливості паралельно один одному, коліна злегка підведені (якщо стілець або крісло високі, покладіть під ступні ніг лавку або підставку).
  • перегляньте   інформацію :
  • https://porady.co.ua/sova-am-gurum-shema-opis-v-yazannya-gachkom-mayster-klas-dlya-pochatk-vc-v-po-stvorennyu-sovi-z-plyushevoyu-pryazh/

    https://ecotoy.shop/product/%D1%81%D1%85%D0%B5%D0%BC%D0%B0-%D0%B2%D1%8F%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D0%B2%D0%B5%D0%B4%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%BA%D0%B0/

     Не забуваємо робити  фото чергового етапу роботи на надсилати  їх

    Бажаю успіхів.  Чекаю назустріч.




    Вітаю.

    Продовжуємо працювати над виготовленням обраного виробу.

    Практичну роботи проводимо з дотриманням усіх правил техніки безпеки.

    У разі необхідності  консультації - звертайтеся за вкакзаними вище адресами.

    Не забувайте робити фото  і надсилати їх.

    Бажаю укспіхів.


    03.02.2022

    Добрий день.

    Тема Уроку :     Економне використання конструкційних матеріалів та безвідходне виробництво. Підготовка деталей виробу до обробки. Організація робочого місця та безпека праці.


    Незважаючи на зростання обсягів виробництва різноманітних матеріалів, нагальним залишається питання ощадливого використання ресурсів та максимальної реалізації їхнього експлуатаційного потенціалу. Економія досягається передусім комплексною переробкою сировини, результатом якої є отриманняякомога більшої кількості її корисних компонентів. Заощадженню матеріальнихресурсів також сприяє переробка відходів.

    Чи можна ощадливо ставитися до матеріалів у повсякденному житті? Звісно, так! Не обов’язково виготовляти виріб із нових матеріалів - нас оточує чималоречей, які колись були сучасними і корисними, а сьогодні не використовуютьсяі потребують нашої уваги, щоб знову одержати нове життя.

    Уважно розгляньте ілюстрації, наведені в рубриці «Застосуй на практиці». На них зображено вироби в етнічному стилі, виконані з непотрібних, залишкових матеріалів, які часто викидають на смітник. Ці речі в руках талановитого дизайнера вдало доповнять інтер’єр вашої оселі і гардероб.


     Завданя  Підготувати  конструкційні матеріали для виготовленнЯ виробу.


    13.01.2022.


    Вітаю.

     Тема уроку  : Апсайклінг та його визначення як напряму екодизайну в сучасній індустрії моди. Історія виникнення апсалкінгу. Види технологій (газетоплетіння, печворк, арт-пластика, пейп-арт, ганутель, та ін.) Види вторинної сировини для використання у виробництві виробів для побутового  вжитку. Матеріали, інструменти та обладнання для оновленого виду виробів.

    ознайомитись з відео та  презентацією

    https://www.youtube.com/watch?v=ObHkuBiXdqQ

    https://fs.naurok.com.ua/uploads/files/290695/112406.pdf

    Завдання :  в мережі  Інтернет та інших джерелах знайти зразки виробів перероблених з  використаних  речей.

    Успіхів.

     До зустрічі.

    18.11.2021.

    Добрий день

     Тема уроку : "Процес виготовлення обраного об’єкта проектування.  Самоконтроль якості виконання технологічних операцій.  Організація робочого місця та безпека праці."

    Перш ніж приступати до  роботи, згадаємо правила техніки безпеки та охорони праці

    Загальні правила для учнів

    1. Роботу розпочинай після дозволу вчителя.
     
    2. Інструмент використовуй за призначенням, не працюй несправним і тупим інструментом.

    3. Різальні інструменти повинні зберігатися лише в спеціально обладнаних папках у відведеному в класі місці.

    4. Під час робочого процесу не відволікайся на сторонні справи, не розмовляй, будь зосередженим.

    5. У процесі роботи дотримуйся порядку на робочому місці, а після роботи акуратно прибери його.



    Вимоги безпеки під час роботи: 
    1. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя. 
    2. Не можна працювати несправним і тупим інструментом, 
    використовувати інструмент лише за призначенням. 
    3. Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель. 
    4. Не носити з собою різальних і колючих інструментів, вони мають бути в школі. 
    5. Інструменти та обладнання мають зберігатися в призначеному місці. 
    6. Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його.

    Правила користування ножицями і ножем

    1. Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.

    2. Клади ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

    3. Не працюй тупими ножицями і ножем, а також ножицями зі слабким кріпленням.

    4. У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.

    5. У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.

    6. Не розмахуй ножицями, ножем, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.

    7. Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі, так само як ніж

     Практична робота. Виконати зєднання  основних деталей  виробу одним з відомих способів зєднання  ( склеювання)

    Бажаю успіхів .


    11.11.2021.  Вітаю. 

    Тема уроку : "Технологічна послідовність виготовлення виробу. Ознайомлення із способами з’єднання деталей із нетрадиційних матеріалів: склеюванням, з’єднання саморізами, гвинтами, заклепками. Добір способу з’єднання деталей виробу. Підготовка до з’єднання. Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.


    Для з’єднання пластмас можна застосовувати лише ті з них, які не передбачають роботу ударним інструментом (кернер, інструмент для виконання заклепкового з’єднання за допомогою повнотілих заклепок, молоток тощо).

    Окрім механічних способів з’єднання пластмасових деталей, існують хімічні та термічні.

    В основі хімічних способів з’єднання пластмас лежить використання клейких сумішей, які, взаємодіючи з матеріалом, розм’якшують його та сприяють прилипанню поверхонь з’єднуваних деталей.

    Хімічні способи — найпоширеніші з універсальних технологій з’єднання. Для застосування хімічних способів з’єднання потрібно ретельно підготувати поверхні, які ви збираєтеся склеїти. Вони мають прилягати одна до одної досить точно. Вам також потрібно мати можливість зафіксувати з’єднувані деталі в нерухомому стані на той час, поки клейовий шов не зазнав полімеризації. Цей спосіб дорожчий від термічного у перерахунку на одиницю довжини шва, але технологічно набагато простіший — потрібен лише клей, від якого й залежить надійність з’єднання деталей.

    До універсальних клейових засобів для пластмаси можна віднести клей «Момент-пластик» (мал. 91). За написом на упаковці можна визначити, для склеювання яких видів пластмас він призначений.

    З’єднування (склеювання) реактопластів виконати значно складніше, адже такий матеріал не можна розм’якшувати й

    плавити. У побуті з цього виду пластмас зазвичай виготовляють ґудзики для одягу, електричні розетки, вилки тощо. Щоб виготовити виріб із реактопласту або відремонтувати зламані вироби з такої пластмаси, потрібно скористатися клеєм марки БФ-2, БФ-4.

    Послідовність виконання з’єднання така: спочатку потрібно знежирити місце склеювання, потім нанести клей на сухі поверхні й трохи підсушити отриманий шар. Після цього наносити другий шар клею. Його підсушують дві хвилини, а потім щільно притискають поверхні одна до одної і поміщають під прес. Ідеальне зчеплення можна отримати через 3 доби.

    Термічний спосіб передбачає розплавлення кромок деталей під впливом високої температури (підбирають для кожного виду пластмаси) з їх подальшим з’єднанням.

    Термічний спосіб (зварювання пластмас) застосовують лише для термопластів; він ідеальний за великої довжини з’єднуваних швів. Точний збіг кромок зварюваних деталей не обов’язковий, але і великого зазору між ними не має бути. Зварений шов можна піддавати навантаженню практично одразу ж після охолодження.

    Головною відмінністю у технології зварювання пластмас є різноманітні способи нагрівання з’єднуваних заготовок: опромінюванням, тертям, електричним полем високої частоти, ультразвуком тощо.

    Під час з’єднання заготовок термічним способом потрібно дотримуватися таких умов:

    1. Підтримання потрібної температури на зварюваних поверхнях деталей (поліетилен має досить низьку температуру текучості, яка становить 120-160 °С).

    2. Збереження початкової форми деталі. Усе нагрівання має бути зосереджене у місці зварювання деталей (якщо виготовляти деталі поверхні комплексного виробу «Повітряний змій “Літак”» із поліетиленової плівки, необхідно дотримуватися цієї умови). Існує ризик того, що плівка розм’якне і деталь втратить первісну форму.

    3. Чистота зварюваних поверхонь. У зварний шов не повинні потрапляти сторонні домішки — фарба, бруд, пластмаси іншого виду. Будь-які сторонні включення знижують міцність з’єднання.

    Для виконання з’єднання пластмас термічним способом насамперед потрібно мати джерело нагрівання (будівельний фен зі спеціальною насадкою, паяльник з широким лезом або роликовою насадкою. 

    Яким способом   можна зє"днувати деталі  з обранго вами матеріалу

    Завданя  : перевірити правильність виконання  деталей вирробу. Уточнити розміри, вирівняти, обробити  краї

     Бажаю успіхів у роботі


    04.11.2021.

    Добрий день.

     Тема уроку  : Технологічний етап. Види технологічних процесів: розмічання, різання, розкроювання, випилювання і т. д. ( згідно з обраною технологією виготовлення) деталей виробу. Правила раціональної розкладки деталей.  Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Організація робочого місця та безпека праці.

    1. І.Процес виготовлення виробу  можна умовно розділити на 3 етапи: підготовчий, обробний та опоряджувальний. До підготовчого етапу належать вибір заготовок та розмічальні роботи. Обробний етап включає технологічні операції, за допомогою яких змінюють форму та розміри заготовок. Опоряджувальний етап передбачає виконання оздоблення  Розмічання виконують відповідно до креслень деталей за допомогою різноманітних інструментів та пристосувань. Від якості розмічання залежить точність та якість. Розмічанням називається операція нанесення на заготовку ліній, що визначають контури деталі або місця, які підлягають обробці. Велику кількість складних за контуром деталей найкраще розмічати за шаблоном.
    2. 3. Перед розмічанням на заготовці визначають вимірювальні бази (базові крайки), тобто місця, від яких буде вестися відлік. Між контурами заготовок необхідно залишити невеликі проміжки, які називаються припуском і залежать від інструментів, які будуть використовуватись для обробки заготовки. Припуск не повинен бути надто великим або надто малим, оскільки великі призводять до надлишкової витрати матеріалів, а малі - до браку заготовки.
    3. 4. Залежно від виду технологічних операцій для розмічання та контролю форми й розмірів виробів застосовують різноманітні розмічальні та вимірювальні інструменти.

    ІІ. Загальні принципи організації робочого місця:

    —  на робочому місці не повинно бути нічого зайвого; всі необхід
    для роботи предмети повинні знаходитись поряд з працівником, але не
    заважати йому;

    —  ті предмети, котрими користуються частіше, розташовуютье
    ближче, ніж ті предмети, котрими користуються рідше;

    —  предмети, котрі беруть лівою рукою, повинні знаходитись зліва
    а ті предмети, котрі беруть правою рукою, повинні знаходитись справа

    —  якщо використовують обидві руки, то місце розташуванн
    пристосувань вибирається з врахуванням зручності захоплювання його
    двома руками;

    —  небезпечніше, з точки зору можливості травмування працівник
    обладнання повинне розташовуватись вище, ніж менш небезпечні
    Однак слід враховувати, що важкі предмети під час роботи зручніше і
    легше опускати, ніж піднімати;

    —  робоче місце не повинне захаращуватися заготовками і готовим
    деталями;

    —  організація робочого місця повинна забезпечувати необхідну  оглядовість.

    —   Засоби відображення інформації повинні бути розташовані в зонах інформаційного поля робочого місця з врахуванням частоти та значущості інформації, типу засобів відображення інформації, точності і швидкості спостереження та зчитування.

    ІІІ.  Практична робота. Виготовлення виробів. Обладнання і матеріали: рисунок виробу, заготовки, інструменти. 1. Уважно розглянь конструкцію виробу

    . 2. Визнач кількість деталей виробу

     3. При потребі приготуй шаблони.

     4. Запиши в зошит послідовність виконання виробу. 

    5. Проведи розмічання деталей виробу. 

    6. Виготов деталі виробу.

    Бажаю успіху

    28.10.2021.

    Вітаю.

    Тема уроку :  "Послідовність і правила побудови кресленика обраного виробу для власних потреб. Моделювання. Виготовлення лекал."



    Кресленик – графічний конструкторський документ, що зображує виріб, визначає його конструкцію та містить дані, згідно якими його розробляють, виготовляють, контролюють, монтують, експлуатують та ремонтують цей виріб.

         Ескіз – графічний документ тимчасового користування, виконаний від руки без використання креслярських інструментів, в окомірному масштабі, із збереженням приблизної пропорціональності елементів зображуючого предмета з дотримання правил виконання.

        Технічний рисунок – це наочне зображення предметів, побудоване від руки без застосування креслярських інструментів, в окомірному масштабі

    Модель — це спрощене уявлення про реальний об'єкт, процес чи явище.

    Моделювання — побудова моделі для дослідження та вивчення об'єкту, процесу чи явища.

    Чому не дослідити сам оригінал? Навіщо створювати модель? Для цього може існувати багато причин:

    • оригінал може вже чи ще не існувати (пристрої для побудову єгипетських пірамід, глобальна катастрофа унаслідо падіння метеорети чи атомного бомбардування);

    • реально цей об'єкт не можна побачити чи охопити (земної кулі, сонячної системи, галактика, молекула, атом, ядро, елементарна частинка);

    • людина хоче ознайомитися з об'єктом, але не має можливості потрапити на місце його розташування (модель Ейфелевої башти, єгипетської піраміди, Софіївського собору тощо);

    Звдання  :  виконати креслення деталей  виробу в натуральну величин.

    Бажаю успіхів.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------

    07.05.2021.

    Добрий день.

    Розпочинамо вивчення  нового міні-проєкту "Мій власний стиль"

    Тема уроку " Мода і стиль. Види одягу. Поняття "гардероб".  Типи фігур людей.

    Ознайомитися з матеріалом (до Теорія кольоротипів)

    ttps://uahistory.co/pidruchniki/pelagaichenko-labor-training-service-types-of-work-9-class-2017/14.php

    Завдання.:

    • 1. Намалюй ескізи одягу одного з основних (традиційних) стилів (за вибором) для різних пір року.
    Допобачення . Бажаю успіхів.

    30.04.2021.

    Добрий день..

    Сьогдні  завершуємо роботу над проектом "Нове життя старим речам"

    Тема уроку :"Економічне обгрунтування виробу. Маркетингові досягенння. Оцінювання робіт. Презентація виробу"


    Економічне обґрунтування виробу. 

    До економічного обґрунтування виробу відносять: Визначення собівартості виробу. Шляхи зниження собівартості. Як ви розумієте поняття собівартості? (Собівартість виробу – це грошова форма витрат підготовку його виробництва, виготовлення і збуту)Визначення енергетичних витрат. Визначення загальних витрат на виготовлення виробу та формування ринкової ціни виробу.. Шляхи економії матеріальних ресурсів проекту (підвищення якості виробу, багаторазове використання деяких матеріалів тощо). 

    Маркетингові дослідження. 

    Маркетингові дослідження проводяться з метою дослідження ринку збуту певного виробу. Дослідження потреб ринку. Прямі продажі. Одним з найпоширеніших методів маркетингових досліджень є анкетування, яке проводиться з метою визначення купівельної спроможності виробу. Аналіз проведеного анкетування та внесення змін до проекту виготовлення виробу, характеризує поняття маркетингу для виробничої діяльності Отже, ми розглянули контроль якості, економічне обґрунтування виробу, маркетингові дослідження. Дайте відповіді на такі питання: Що таке якість виробу? Що називається контролем якості виробу? Що називається собівартістю виробу? Назвіть один з найпоширеніших методів маркетингових досліджень?

     Проактична робота 
     Зробити аналіз виробу  за планом

    План аналізу виробу
     конструкційні  властивості : а) відповідність конструкції призначенню виробу; б) міцність і надійність виробу; в) зручність у користуванні; 

    технологічні : а) витрати матеріалів, їх дефіцитність і довговічність; 
                             б) необхідне обладнання;

      екологічні
              а) ступінь забрудненості навколишнього середовища при виготовленні; 
                         б) можливість використання відходів виробництва; 

    естетичні: а) оригінальність форми; б) декоративність; в) кольорове рішення; 

    економічні та маркетингові: а) створення анкети (за анкетою визначити: попит на виріб, орієнтовну ціну виробу, можливі недоліки виробу, доцільну кількість виготовлення і реалізації даного виробу).

    Бажаю успіху.

    23.04.2021.

    Вітаю.

    Тема уроку:  " Контроль якості виробу. "

    У процесі технологічних операцій необхідно обов’язково здійснювати контроль якості виробу – перевірку відповідності розмірів, геометричної форми, інших ознак виробу тим, що передбачені графічним документом (кресленням). При цьому слід звертати увагу на точність обробки деталей, чистоту виробу, відсутність на ньому дефектів, витрати матеріалу.

    Одним із найголовнішим завдань оцінки якості виробу є вимірювання різних його параметрів. Відомо, що здійснювати цей процес можна тільки справним, не пошкодженим, добре налагодженим інструментом.

    Крім вимірювань, у систему контролю на виробництві входять також порівняння виробу зі зразком – еталоном виробу, випробування та дефектоскопія, для здійснення якої застосовують спеціальні рентгенівські та ультразвукові прилади.

    За часом проведення контроль може бути: попереднім, поточним і заключним.

    При виготовленні виробів предметного середовища на виробництві здійснюються профілактичний, приймальний, комплексний і спеціальний контролі.

    Профілактичний контроль має на меті попередження появи браку в процесі виробництва. Приймальний контроль здійснюється з метою виявлення й ізоляції браку. Комплексний контроль вирішує обидва завдання: і профілактики, й приймання. Спеціальний контроль вирішує специфічні завдання, наприклад, контроль експлуатації продукції тощо.

    Завдання  1

       у зошиті за даними  питаннями зробити  оцінку виробу  (+ ; -)

    1.Відповідність ескізному малюнку

    2. Добір конструкційних м атеріалів для виробу

    3. Якість виготовлених деталей виробу

    4.Спосіб зєднання деталей

    5. Якість оздоблення виробу

     6. Загальний  естетичний вигляд

    7. Функціональність виробу


    Бажаю успіху. Чекаю виконану роботу.






     


    16.04.2021.

    Добрий день.

     Триває робота над проєктом :Нове життя старим речам"

    Тема  уроку  "Остаточна  обробкат виробу. Самооцінка виробу".

    Завершити виготовлення виробу.. Декорувати.

    Бажаю успіхів у роботі. Чекаю відеозвіт.



    02.04.2021

    ..Добрий день . Продовжуємо роботу над темою :

    "Виготовлення проєктованого виробу"

      Завдання  :

    Практична робота з виготовлення органайзеру для канцелярських виробів "

    Успіхів. Чекаю фото.


    26.03.2021

    Добрий день

    Тема уроку Виготовлення проектованого виробу"

    Проект "Органайзер для канцелярських виробів"

    Зразки


    Бажаю успіхів у  роботі .

    Чекаю фото.


    19.02.2021

    Вітаю. Продовжуємо працювати дистанційно.

    Тема уроку " Розробка необхідної документації для виготовлення виробу" .

    на попередніх уроках ви обрали вид виробу, конструкційні маткеріали, виготовили ескіз.

    Практичне завдання : Скласти технологічну послідовність виготовлення обраного виробу.

    Технологічна картка може мати такий вигляд:

    Назва виробу ________


    Послідовність виконання

    Графічне зображення виконаної операції

    Інструменти і пристосування

    Бажаю успіху.


    12.02.2021.

     Доброго дня

    Дистанційна форма навчання

    Тема : ВИБІР КОНСТРУКЦІЙНИХ МАТЕРІАЛІВ.  Їх можливе поєднання


    Види конструкційних матеріалів

    Світ людей створив світ речей. Усі речі, які нас оточують, виготовлені з матеріалів. У процесі будівництва мостів, будинків, шляхів, виготовлення машин, одягу людина змінює форму матеріалів відповідно до свого задуму, до конструкції. Таких матеріалів багато. Їх називають конструкційними.

    Конструкційні матеріали — це матеріали, які застосовують у виробництві для виготовлення різноманітних виробів.

    Щоб виготовити виріб, який буде мати відповідні якості, необхідно знати і враховувати не тільки визначальну властивість конструкційних матеріалів, а й низку інших, які є не менш важливими. Пригадай, як вибирали будівельні матеріали герої казки «Троє поросят»: будиночки, виготовлені із соломи та хмизу, не витримали випробувань. Це сталося тому, що при спорудженні будинку не було враховано головну вимогу до матеріалу — міцність. Таку властивість має каміння.

    Крім каміння, до міцних матеріалів можна віднести метали та деревину. Так, для виготовлення перших літальних апаратів використовували деревину (фанеру, мал. 5), але подальший розвиток авіаційної техніки привів до застосування металів (мал. 6).

    Мал. 5. Літальний апарат

    Мал. 6. Літак

    Властивості конструкційних матеріалів

    До найпоширеніших конструкційних матеріалів належать: папір, пластмаса, тканина, скло, деревина, метал (мал. 7).

    Мал. 7. Конструкційні матеріали

    Основні властивості цих матеріалів подано в таблиці 1.

    Таблиця 1

    Характеристика конструкційних матеріалів

    Види матеріалів

    Колір

    Властивості

    Недоліки

    Використання

    Деревина

    Відтінки білого, жовтого, червоного, коричневого; має характерний малюнок-текстуру (смуги, лінії, кола)

    Міцна, легка, м’яка в обробці, зберігає тепло, не проводить електричний струм (діелектрик), легкозаймиста

    Змінює розміри під дією вологи та контрастних температур. Може мати тріщини, гнити

    У будівництві, для виготовлення меблів, паперу, інструментів

    Метали

    Непрозорі, мають специфічний блиск

    Міцні, тверді, добре проводять електричний струм (провідники)

    Під дією вологи піддаються корозії (іржавіють)

    У машинобудуванні, спорудженні будинків, мостів, залізниць тощо; для виготовлення інструментів, труб, дротів, посуду

    Скло

    Прозоре

    Тверде, крихке, не проводить електричний струм

    Крихкість

    У будівництві, машинобудуванні; для виготовлення посуду та прикрас

    Пластмаса

    Буває різного кольору, прозора та непрозора

    Порівняно міцна, різна за твердістю, має невелику масу, діелектрик

    За високих температур плавиться, з часом погіршується вигляд, втрачає міцність

    Для виготовлення виробів складної форми; деталей і корпусів приладів та побутової техніки, труб, посуду тощо

    Закінчення таблиці 1

    Папір

    Білий та кольоровий, непрозорий

    Буває тонкий і товстий, щільний, гладкий, легкозаймистий, розмокає у воді, легко рветься та ріжеться, формується складанням, скручуванням

    Низька міцність, швидко вбирає вологу

    Для друкування книг, журналів тощо, пакування товарів, виготовлення шпалер

    Тканина

    Різного кольору

    Різноманітна за властивостями. Тонка, пориста, добре згинається, скручується, зминається, легко ріжеться, пропускає повітря, вбирає вологу, зберігає тепло.

    Міцність різна залежно від будови

    Порівняно низька міцність, легкозаймиста, під дією води та високих температур змінює розмір

    Для виготовлення швейних виробів, спеціального одягу, оформлення інтер’єрів, оббивки м’яких меблів тощо



    Як визначають форму виробу

    Форма виробу визначається трьома чинниками, які формують завдання для роботи (творчого пошуку) дизайнера:

    • 1. Історія виробу (Як він виглядав раніше? Чи буде він виглядати по-іншому?).
    • 2. Функція виробу (Для чого слугуватиме цей виріб? Хто ним буде користуватись? Виріб буде прикрасою, яка доповнюватиме інтер’єр оселі, чи він призначений для практичного використання?).
    • 3. Вибір конструкційного матеріалу, з якого будуть виготовляти виріб.

    Щоб виріб чи конструкція були міцними і довговічними, треба знати, в яких умовах вони використовуватимуться, і з огляду на це добирати матеріал з відповідними властивостями.

    Які вимоги висувають до конструкційних матеріалів

    Найважливішими для конструкційних матеріалів є механічні властивості. До основних механічних властивостей конструкційних матеріалів належать:

    • Міцність - здатність матеріалу чинити опір руйнуванню у процесі дії зовнішніх сил, що викликають у ньому внутрішні напруження. Достатньо міцними у типових умовах інтер’єрного використання можна вважати метали, скло, бетон, певні види пластмас.
    • Пружність - властивість матеріалу деформуватися під навантаженням і набувати після зняття навантаження первинної форми і розміру. До пружних матеріалів відносять сталь, деревину, пластмаси. Бетон, камінь, скло, папір, чавун належать до матеріалів з низькими показниками пружності.
    • Пластичність - протилежна до пружності властивість матеріалу змінювати під навантаженням форму та розміри без розривів і тріщин та зберігати їх після зняття навантаження. До пластичних матеріалів належить, наприклад, бетон до його затвердіння.
    • Крихкість - властивість матеріалу руйнуватися під дією зовнішніх сил без помітної пластичної деформації. До крихких матеріалів належать природний камінь, затверділий бетон, скло, чавун тощо.

    Також до властивостей, які відіграють важливу роль у виборі матеріалу для предметів інтер’єрного призначення, належать фізичні (теплопровідність, теплоємність, електропровідність, пористість, водопоглинальна здатність та ін.), хімічні (корозійна стійкість, стійкість до дії різних речовин) та комплексні властивості, серед яких найважливішими є надійність та довговічність.


    Завдання 

      Підібрати  зразки  органайзерів з різних конструкційних матеріалів.

    Бажаю успіхів.

    22.01.2021

    Вітаю. 

    Тема нашого сьогоднішнього уроку.

       "Вибір  обєкта проєктування. Дослідження та обгрунтування форми (конструкції) виробу із застосуванням елементів біоніки. Оцінка обєкта проєктування з використанням аналогів "


        Наш обєкт проєктування  - органайзер. 

    Ваше завдання визначити, що таке органайзер, які вони бувають, навіщо.

    Попрацюйте з джерелами  інформації виявіть їз яких старих речей можна виготовити органайзери. Підберіть кілька моделей -аналогів

    Застосовуючи елементи біоніки спробуйте створити власну модель органайзера на основі  вторинної сировини (Пластикові бутилки, коробки картонні, банки металеві) - малюнок  у зошиті.


    Бажаю успіхів.  Роботу виконати до наступного уроку.


     15.01.2021.

    Вітаю.

    Розпочинаємо роботунад новим проектом "Нове життя старим речам"

    Переглянувши  першу презентацію ви познайомитесь з  основами  біоніки , методу проєктування  на основі знань  про прирду

    https://docs.google.com/presentation/d/1trLxhf5K4YwGrAq8w9918_uLkmPGKD9I/edit#slide=id.p1

    друга презентація  нагадає вам про етапи проєктування та підказки у виборі обєкта проєктування

    https://docs.google.com/presentation/d/1rZhlRF21ijHAZhgWHsAqu13vK7tCes3U/edit#slide=id.p1


    виконати завдання зі слайдів  10, 18, 22


    Бажаю успіху.




    Немає коментарів:

    Дописати коментар